Bryce Canyon National Park

2 september 2018 - Bryce Canyon National Park, Verenigde Staten

Goedenavond of Ochtend lieve familieleden, vrienden, kennissen of andere mensen die dit lezen.

En ja ook ik moest er uiteindelijk aan geloven en maar eens een blog schrijven, terwijl Tess nu lekker niks aan het doen is....

Vandaag zijn we aangekomen in Bryce City in Utah home of the black bears. Om daar maar eens mee te starten werd ons aangeraden als we een zwarte beer tegen zouden komen en hij ons aan zou vallen om gewoon terug te vechten tja daar stond ik wel even van te kijken maar oke wat moet dat moet. Toen we vandaag ingecheckt hadden in ons hotel hebben we besloten om maar even dat National Park te gaan verkennen, gelukkig hebben we een National Park pass waardoor we overal gewoon naar binnen kunnen.

In vorige blogs heeft Tess omschreven dat we bij de Grand Canyon waren geweest en het uitzicht geweldig was, om daar maar even op terug te komen, als je daarna naar Bryce Canyon gaat dan is de Grand Canyon eigenlijk maar gewoon een heel groot gat in de grond met een leuk geasfalteerd pad eromheen zodat al die chinezen er lekker omheen kunnen wandelen. Nou wil ik niet de Bryce Canyon gaan ophemelen maar dit is tot nu toe wel 1 van de mooiste hikes die Tess en ik deze vakantie hebben gedaan. Het uitzicht is veel mooier en waar je ook kijkt je ziet wat anders. Om de Bryce Canyon even in woorden te omschrijven het is het zelfde als in de druipsteengrotten maar dan omgedraaid.

Toen wij de auto geparkeerd hadden moesten we eerst even kijken hoe en wat en hebben we besloten om met een shuttle bus naar Bryce Point te gaan en van daaruit wel verder te kijken. In de shuttle bus kregen we te horen dat de bomen die een oranje bast hebben in Bryce Canyon ouder zijn dan 100 jaar en naar vanille roken. Dus wie zijn wij om die man niet te geloven, en zijn zo de eerste de beste oranje boom te gaan besnuffelen en inderdaad deze ruiken naar vanille! Nou toen we dus op Bryce Point waren besloten we om even een stukje de Canyon in te lopen voor een wat mooier uitzicht. We kwamen er daardoor wel snel achter waarom dit pad alleen voor de gevorderde hikers was. Wat wij helaas niet zijn. We besloten dus om terug te lopen naar Bryce Point en vandaar naar Insperation point te wandelen, in tegenstelling tot de Grand Canyon was dit niet geasfalteerd maar een leuk stuk waar vrij weinig mensen kwamen en met een super uitzicht. Helaas zijn wij geen gevorderde hikers, maar willen wij later dus wel terug om een keer de Canyon in te gaan wat ons echt geweldig lijkt. Daarvoor moeten we eerst gaan trainen. Dus als een van onze lezers ooit een keer naar Amerika gaat dan raad ik echt zeker dit National Park aan! Maar ga dan zeker wat beter voorbereid dan ons hierheen en ga die Canyon in om zo echt de mooiste indrukken op te doen. Ik denk dat ik wel genoeg verteld heb nu dus, wij gaan nu naar bed tot in onze volgende blog xoxo

p.s. We hebben uiteindelijk geen zwarte beer gezien :(
p.s.s. Maar wel herten en eekhoorns.

1. Mama:
    3 september 2018
    Prachtige foto’s en Tess je heb toch wel je wandelschoenen aan i.p.v. je sandaaltjes 😉
  2. Marcel de Waal:
    3 september 2018
    Wat een prachtige beelden en gedurfd zo hier en daar. Dave op de rand van de rots. Of is die gephotoshopt (ha ha). Geniet er van.
  3. De hele familie:
    3 september 2018
    Zo wat een uitzichten joh !

Mooi hoor hóór
  4. Opa & Oma:
    3 september 2018
    Het was weer een leuk verslag met mooi foto's en Dave je heb schrijvers talent .Opa & Oma
  5. Charles:
    3 september 2018
    Hele mooie foto,s Dave en Tess . Veel plezier op jullie verdere reis .Groetjes van ons 4