New York

28 augustus 2018 - New York, New York, Verenigde Staten

De eerste 3 dagen van onze reis waren we in New York.

Op de dag dat we aankwamen zijn we naar Central park geweest, hier hebben we een tijd rondgelopen het was een stuk warmer dan we dachten dus we liepen allebei in een lange broek. Gelukkig stonden er overal standjes waar je koud water kon halen. Wat ook leuk was om te zien is dat er op de honkbalvelden gespeeld werd we hebben een tijdje staan kijken naar een van de wedstrijden. We hebben een hele ronde gelopen en kwamen ook langs de dierentuin, vanuit het park konden we precies de zeehondjes zien. Na Central park zijn we naar Times Square gelopen daar was het enorm druk, maar ook heel gaaf om te zien. doordat we 6 uur terug in de tijd waren gegaan waren we erg moe en op tijd naar bed gegaan.

Voor de tweede dag hadden we kaartjes geregeld voor de honkbal wedstrijd van de New York Mets tegen de Washington Nationals dus hadden we alleen dit op de planning staan. In de ochtend zijn we eerst gaan ontbijten in een typisch Amerikaans restaurantje, overal waar je dus gaat eten krijg je een glas water en een kop koffie of thee, voordat deze op is schenken ze het al gauw weer bij. We hadden gevraagd waar we het beste de metro konden nemen, na 20 minuten lopen kwamen we aan bij de metro, helaas was dit perron volledig gesloten dus moesten we snel 20 minuutjes lopen naar Times Square om daar metro 7 te pakken.
Ondertussen konden we gelukkig een Metro kaartje kopen op Times Square, en op de metro stappen alleen de lijn die wij moesten hebben reed ook al niet, dus hebben we de andere Mets fans gevolgd naar een andere metro. We moesten overstappen op  Roosevelt Avenue naar een andere metro waar het overigens een chaos was, op het station besloten we twee jongens aan te spreken die ook naar de wedstrijd gingen. Na een leuk gesprek en wat kennis maken zeiden zij; wij nemen een Uber want de metro rijd bijna niet, als jullie willen kunnen we hem delen. Uiteindelijk waren we iets te laat voor de wedstrijd maar de jongens hebben ons geholpen met waar we heen moesten voor onze plaatsen. De wedstrijd zelf was lang en spannend, tot op een moment waar de Nationals punten gingen scoren het stadion langzaam leeg liep. Het vak waar wij in zaten was opeens leeg en we zaten in de achtste inning nog maar met 10 man in ons vak.
Na de wedstrijd hebben we heerlijk gegeten bij een Braziliaanse grill, het was een all you can eat restaurant waar ze met hompen vlees aan een spies aan de tafel kwamen vragen of je een stukje wilde, als het je lekker leek sneden ze een stukje voor je af. Het was enorm lekker dus echt een aanrader om eens te proberen maar er is altijd een maar.... het was best prijzig.

Onze laatste en 3e dag in New York zijn we fietsen gaan huren om Central park wat verder te verkennen, we hebben in 2 uur fietsen het hele park gehad met een aantal hoogtepunten zoals het Met museum met de Met steps uit Tess haar favoriete serie Gossip Girl en we zijn schildpadden wezen kijken in het grote meer wat middenin Central park ligt. Na onze fietstocht zijn we naar de Top of the Rock geweest waar we een uitzicht hadden over heel New York. 's avonds zijn we naar de Broadway musical Chicago gegaan welke al 20 jaar op Broadway draait, het was echt een gave musical. Na de musical zijn we snel naar het hotel gelopen en gaan slapen aangezien we om 3 uur moesten vertrekken naar het vliegveld om door te vliegen naar Phoenix.

1. Opa & Oma:
    29 augustus 2018
    Nog veel plezier op jullie reis.
  2. Marcel de Waal:
    30 augustus 2018
    Zo te lezen hebben jullie het enorm naar jullie zin en doen jullie een hoop indrukken op. Geniet er nog van.
  3. Mier:
    2 september 2018
    Wauw hè, New York zo super gaaf!