San Francisco

11 september 2018 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Vandaag en gisteren waren we in de stad van de 3000 zwervers. Voor in San Francisco hadden we kaartjes voor een hop on hop off bus, deze rijd door de hele stad en heeft 24 stops. Een van deze stops is 5 minuten lopen van ons hotel vandaan, als je de hele tour doet is het 1,5 uur. Gisteren zijn we bij stop 1 ingestapt en uitgestapt bij stop 19 bij ons hotel, onderweg kom je langs veel bezienswaardigheden zoals de pier 39, Alcatraz en de Golden Gate Bridge. Onze tweede dag zijn we op meerdere locaties uit de bus gestapt en zijn we bij Pier 39 gaan ontbijten en rond gaan kijken. Bij pier 39 zijn heel veel zeehondjes te zien ze zijn heel schattig maar stinken ook heel erg. Vanaf pier 39 zijn we doorgelopen naar Alcatraz (waar je kaarten kan kopen om naar het eiland te gaan) helaas waren er geen kaarten voor vandaag dus konden we dit niet doen. Wel een goede reden om nog een keer terug ta gaan naar San Francisco. Toen we geen kaarten konden kopen zijn we met de bus naar de Golden Gate Bridge gegaan, en we hebben een stuk over de brug heen gelopen. We hebben deze 2 dagen erg veel geluk gehad met het weer het was namelijk heel helder voor San Francisco waardoor we de brug en Alcatraz goed konden zien. Vervolgens zijn we weer op een andere bus gestapt en over de brug gereden naar Sausalito, als je hier rijd heb je niet het idee dat je in Amerika bent eerder het gevoel dat je in Spanje langs de kust rijd. Deze bus rijd een klein rondje, toen we weer de gewone bus hadden zijn we uitgestapt in het park. Ook hier kon je weer overstappen op een andere bus die langs de kust rijd en door het park langs de dierentuin. Vervolgens zijn we weer terug naar het hotel gegaan om de tas terug te brengen en te gaan shoppen, alleen toen we in het hotel aankwamen voelde Dave zich niet goed dus is hij even gaan liggen. Daarna zijn we nog even de stad in gegaan en lekker een hamburger gaan eten.

1. Opa & Oma:
    11 september 2018
    Jullie hebben al veel gezien en gedaan in de afgelopen tijd nog even en dan is het al weer voorbij nog veel plezier op jullie reis.
  2. Rob vroon:
    11 september 2018
    leuk hoor !! n
    nog even lekker genieten daar en dan lossen wij jullie af